Atgalinės nuorodos/backlinkai

full frame shot of architectural structure

Norite pasiekti aukštas pozicijas Google paieškoje?

Tam reikia trijų svarbiausių dalykų:

  1. Techniškai tvarkingo puslapio;
  2. Gero ir išsamaus, vartotojams paruošto turinio;
  3. Kokybiškų atgalinių nuorodų.

Puslapį kuria programuotojai, todėl iš jų ir reiktų reikalautų tvarkingo kodo, greito užsikrovimo, sutvarkytos nuorodų struktūros. Tai vidinio SEO darbai, kuriuos privalėtų atlikti kiekvienas kūrėjas.

Turinį ruošia įmonės darbuotojai arba samdyti rašytojai. Ruošdami turinį atminkite, kad jūs kalbate su vienu gyvu žmogumi kitapus ekrano. Visa informacija turi būti pateikta jam, o ne miniai žmonių ar Google robotams. Informacija turi būti suprantama, parašyta taip, kad ją būtų nenuobodu skaityti, iliustruota grafine medžiaga, fotografijomis, vaizdo klipais.

Kokybiškos atgalinės nuorodos (backlinks angliškai) yra nuorodos į jūsų puslapį iš kitų, jums greičiausiai nepriklausančių ir nepavaldžių puslapių. Apie jas norime papasakoti daugiau, kadangi daugelis mano, kad atgalinių nuorodų rinkimas yra SEO specialistų reikalas ir rūpestis. Tai ne visiškai tiesa. Atgalines nuorodas galima rinkti ir rekomenduojama tai daryti nuolatos ir be SEO specialistų įsikišimo.

Google ir atgalinės nuorodos (backlinkai)

Google paieška yra (ir visada buvo) paremta išorinių nuorodų politika. Google įkūrėjai Larry Page ir Sergėjus Brinas rašė mokslinį darbą apie nuorodų vertę. Taip gimė žymusis Page‘o reitingas – PageRank. Tai ne puslapių reitingas, nors angliškai puslapis yra page, tačiau specialus reitingavimas, pavadintas Google įkūrėjo Larry Page vardu. Nuo jo iš dalies priklauso, kaip aukštai bus rodomas puslapis paieškoje.

PageRank filosofija labai paprasta:

Jei jūsų puslapį rekomenduoja kiti kokybiški puslapiai pateikdami nuorodą, reiškia jūsų puslapis yra irgi kokybiškas, o jame esantis turinys naudingas vartotojams. Tiesa, pageidautina rekomendacijas gauti iš susijusio turinio svetainių. Taigi, jei jūsų puslapis yra apie automobilius, aukštesnę vertę turės rekomendacijos iš automobilizmo puslapių.

Kuo daugiau ≠ tuo geriau

Daug kam atrodo, kad kuo daugiau atgalinių nuorodų pririnksite, tuo bus geriau. Taip griebiamasi įvairių automatinių nuorodų generavimo paslaugų, kurios per trumpą laiką prikuria abejotinos kokybės atgalinių nuorodų.

Šiuolaikinis SEO aiškiai įrodė, kad nuorodų kokybė yra labai svarbu, siekiant užsibrėžtų tikslų.

Kita vertus, Google rekomenduoja turėti subalansuotus backlinkų portfelius, kuriuose būtų įvairių nuorodų tipų. Tokiu būdu reikia rasti aukso viduriuką tarp žemesnės ir aukštesnės kokybės nuorodų.

Kartais 10 žemesnės kokybės nuorodų duoda geresnius rezultatus, nei 1 aukštos kokybės nuoroda.

Reikia balansuoti ir stebėti nuorodas, todėl SEO specialistai ir rekomenduoja šį darbą patikėti būtent jiems.

Atgalinių nuorodų tipai

Atgalinės nuorodos yra skirstomos į kelis tipus:

  • „dofollow“ – tai specialus terminas nusakantis „grynąsias“ nuorodas, kurioms nėra taikomi jokie apribojimai ar atributai, žymintys nuorodos tipą. Tai vertingiausios nuorodos.
  • „nofollow“ – tai specialios nuorodos, prie kurių prirašomas „nofollow“ atributas HTML kode. Šis atributas duoda ženklą Google robotams nuorodos buvimo faktą fiksuoti, tačiau į ją neužeiti, kad būtų dar kartą suindeksuojamas rekomenduojamas puslapis.
  • „sponsored“ – atributas žymi, kad už nuorodą turinyje yra sumokėta, nes ji naudojama reklaminiais tikslai. Šios nuorodos yra fiksuojamos, tačiau jų vertė sumažinama iki nulio, dėl to SEO tikslams jos yra visiškai nenaudingos.
  • „ugc“ – naujas atributas reiškiantis User Generated Content. Šios nuorodos gali eiti įvairiuose komentaruose, vartotojų atsiliepimuose ir vertinimuose, turinio konkursuose ir t.t. Šių nuorodų vertė yra labai minimali, nors nuorodos iš forumų ir komentarų irgi yra fiksuojamos. Jos dažniausiai eina kartu su kitu atributu „nofollow“ siekiant išvengti spamo.

Vykdant SEO kampaniją, svarbu gauti subalansuotą „nofollow“ ir „dofollow“ nuorodų paketą. Tiksliai proporcijos pasakyti neįmanoma, nes tie skaičiai dažniausiai išlaužti iš piršto ir skiriasi skirtingose rinkose. Dėl to ir mes rekomenduosime niekuo nepagrįstą santykį – 80/20. Tai reiškia, kad 80 proc visų nuorodų turėtų sudaryti „dofollow“ nuorodos, o 20 proc. – „nofollow“. Blogiau nebus. Jei staiga padidės „nofoloow“ procentas, Google gali atkreipti dėmesį į nuorodų kokybę ir imtis atitinkamų veiksmų – sumažinti pozicijas.

Atgalinių nuorodų rūšys

Atgalinės nuorodos yra kelių rūšių, kurios nustatomos pagal jų tekstinę struktūrą ir raktažodį:

  • Tikslios nuorodos – tai nuoroda, kuri dedama ant tikslaus raktinio žodžio, pavyzdžiui, SEO straipsniai. Aišku, raktinis žodis gali būti ir kelių žodžių raktinė frazė ir 5-8 žodžių ar net daugiau. Pastraipos daryti su nuoroda nerekomenduojama.
  • „Brandinė“ nuoroda – tai nuoroda, kuri yra dedama ant tam tikro prekės ženklo pavadinimo, pavyzdžiui, UAB „Rašytojas“ arba pagrindinio interneto puslapio adreso, pavyzdžiui Kirpkis.lt.
  • „Plika“ nuoroda – nuoroda be jokių raktažodžių, tiesiog paprastas adresas: https://seostraipsniai.lt/seo-straipsniu-talpinimas/ Sąlyga – nuoroda turi būti aktyvi.
  • Nuoroda ant bendrinių žodžių yra paprastai dedama ant su jokiais raktažodžiais nesusijusių žodžių: plačiau, spausk čia, sužinok daugiau, šiame puslapyje, toliau ir t.t. Kartais nuorodos gali būti dedamos ir ant tam tikrų simbolių, pavyzdžiui, >>>.
  • Nuoroda ant paveikslėlių yra reta, tačiau vis dar naudojama. Paprastai ji „paslepiama“ po paveikslėliu, bet ant jo paspaudus, nueinama ne į padidintą paveikslėlį, o į išorinį puslapį. Visai kaip šalia esančioje iliustracijoje.

Kuri iš šių paminėtų nuorodų yra naudingiausia? SEO specialistai sutinka, kad naudingiausios yra dvi rūšys. Norint pagerinti pozicijas pagal tam tikrą raktažodį, geriausia naudoti tikslias nuorodas. Norint padidinti puslapio autoritetą (autoritetui didėjant, gerėja visų raktažodžių pozicijos vienu metu). „Plikos“ nuorodos yra vertingos, kai dirbama su turiniu, pavyzdžiui, reklamuojant įmonės tinklaraštį.

Visos nuorodos yra vertingos, tačiau reiktų surasti balansą ir pamaišyti jų rūšis. Dažnai daroma klaida – visos nuorodos yra su tuo pačiu tiksliu raktažodžiu. Taip galima persistengti ir gauti Google sankcijų – nuorodų vertės sumažinimo.

Iš kur gauti kokybiškų atgalinių nuorodų?

Atgalinių nuorodų šaltinių yra ne vienas. Apžvelgsime populiariausius:

  • Straipsniai. Tai populiariausias ir efektyviausias būdas gauti nuorodų į jūsų puslapį. Dėl to, kad straipsnis yra vienas puslapis, kuriame tematika labai susijusi su jūsų puslapio tematika. O kur tas straipsnis patalpintas – jau kitas klausimas…
    • Regioniniai ir respublikiniai naujienų portalai;
    • Nišiniai tinklaraščiai ir leidiniai (pavyzdžiui, apie statybas, madą, IT ir t.t.);
    • Įmonių ir organizacijų tinklaraščiai, naujienų leidiniai;
    • Asmeniniai tinklaraščiai;
    • SEO straipsnių katalogai (privatūs ir nemokami);
    • Naujienų agregatoriai (pavyzdžiui, Medium.com, rekvizitai.vz.lt įmonių naujienų skiltis);
  • Interneto svetainės. Nuorodos yra įdedamos tam tikrose susijusiose interneto svetainėse, greičiausiai puslapio apačioje. Dažnai nuoroda dedama po paveikslėliu, skyrelyje „draugai/partneriai“).
  • Forumai. Forumų pranešimuose ir parašuose galimos nuorodos, tačiau jos dažniausiai yra „nofollow“.
  • Socialiniai tinklai. Socialiniuose tinkluose yra dviejų rūšių nuorodos. Vienos dedamos profilyje, kitos – pranešimuose. Jei pranešimai yra rodomi viešai, Google gali juos perskaityti ir užfiksuoti nuorodą. Jei pranešimai yra skirti tik draugams arba draugų draugams, Google tokių nemato, todėl jų nefiksuoja. Nuorodos „nofollow“ – mažai vertingos.
  • Nuorodų katalogai. Kadangi tai yra dažniausiai automatiškai generuoto ir vartotojų pildyto turinio puslapiai, juose esančios nuorodos yra mažai vertingos. Nerekomenduojama, nebent tai labai geras nuorodų katalogas, kuriame turinys yra prižiūrimas moderatorių.
  • Skelbimų puslapiai. Ilgai laikomas skelbimas Skelbiu.lt, Alio.lt ar kituose skelbimų portaluose gali būti užfiksuojamas Google, tačiau jis dažniausiai „nofollow“, todėl jo vertė minimali.

Atgalinės nuorodos yra tik iš išorinių šaltinių. Jei savo įmonės puslapyje įdėsite nuorodą į kitą savo svetainės puslapį, tai bus laikoma vidine nuoroda. Tiesa, jos irgi yra vertingos, todėl tai irgi turėtumėte daryti. Tai viena iš sėkmingos vidinio SEO kampanijos dalių.

Ar verta pirkti atgalines nuorodas iš užsienio puslapių?

Dažnas susiduria su labai viliojančiais pasiūlymais vos už keletą eurų gauti šimtus kokybiškų nuorodų. Tokias paslaugas siūlo Indijos ir Pakistano „verslininkai“. Greičiausiai tokiam nuorodų rinkimui yra naudojamos automatinės nuorodų programos, kurios per kelias sekundes prisijungia prie tam tikrų puslapių ir palieka ten nuorodas.

Problema ta, kad dažnai tos nuorodos yra „nofollow“. Be to jos talpinamos automatiškai turinį generuojančiuose portaluose, kuriuos Google yra įtraukęs į įvairius spamerių sąrašus. Taip po kurio laiko dalis nuorodų tampa toksiškomis ir kenkia puslapio pozicijoms, o ne joms padeda.

Kita problema – tai angliški arba puslapiai dar kita kalba. Tokiu būdu Google supranta, kad jūsų nuoroda daugiausiai rekomendacijų gauna kitose šalyse ir pozicijos turėtų pagerėti būtent kitose šalyse, o ne Lietuvoje.

Nuorodų pirkimas iš tokių svetainių anksčiau ar vėliau parodo daugiau trūkumų negu privalumų, todėl žaisti su savo puslapio reputacija nerekomenduojama. Kai prisirenkate tokių nuorodų, tenka samdyti SEO specialistus, kad jie tas nuorodas išvalytų. Tai kainuoja labai daug.

Specialus pasiūlymas jums! 15 nuorodų tik už 200 eurų!

Turime jums specialų pasiūlymą, kuris galioja tik šiame puslapyje. Unikali galimybė gauti 15 kokybiškų nuorodų tik už 200 eurų vietoj 380. Jūs sutaupote net 180 eurų!

Jūs gausite 15 nuorodų:

  • 10 nuorodų kokybiškuose SEO tinklaraščiuose. Nuorodos galioja visą laiką;
  • 5 statines nuorodas (sitewide arba tik pradiniame puslapyje) puslapio apačioje. Nuorodos galioja 1 metus.

Reguliari kaina:

10 unikalių straipsnių parengimas + publikavimas: 10 x 20 = 200 eur.

5 statinės nuorodos: 5 x 36 =180 eur.

Viso: 200+180=380 eur.

Sutaupote 380-200=180 eur. Tai yra net 45 proc. nuolaida.

Kaip gauti tokią nuolaidą nuorodoms?

Parašykite el. paštu [email protected] ir paprašykite 15 nuorodų už specialią kainą jau dabar.