Net ir geniali idėja yra pasmerkta nesėkmei, jei nebus tinkamai pristatyta. Gebėjimas efektyviai pristatyti inovaciją, naują technologiją ir sudominti potencialius investuotojus, partnerius, vartotojus bei visuomenę šiandien yra vienas svarbiausių inovacijas kuriančių įmonių uždavinių.
„Šiandien inovacijos auginimas, finansavimo pritraukimas sunkiai suvokiamas be gebėjimo tinkamai, efektyviai ir įtikinamai pristatyti kuriamą produktą ar paslaugą, komunikuoti investuotojams, potencialiems partneriams, ar, galiausiai – siekiant rezultatyviai įvesti jau subrandintą produktą į rinką. Komunikacija – labai svarbus komponentas nuo pat pirmųjų startuolio augimo ciklo etapų. O technologijų komunikacija, kaip žinia, yra labai specifinis gebėjimas, reikalaujantis tarpdisciplininio išmanymo“, – teigia „Northtown Vilnius“, kuris aktyviai plėtoja inovatyviam verslui kurtis ir augti reikalingą modernią infrastruktūrą Vilniuje ir valdo Vilniaus miesto inovacijų pramonės parką (angl. Vilnius City Innovation Industrial Park, VCIIP), vadovas dr. Gediminas Pauliukevičius.
Lietuvos verslo poreikis efektyviai pristatyti inovacijas, technologijas tapo esmine priežastimi, paskatinusia rengti Inovacijų ir technologijų komunikacijos magistro specialistus. „Mes pradėjome galvoti, kaip galime padėti verslui surasti žmones, kurie turi įgūdžių ir kompetencijų pristatyti inovacijas bei technologijas. Čia reikalingas abiejų dalykų išsilavinimas – tiek komunikacijos, tiek technologijų. Tad buvo nuspręsta rengti magistro studijų programą ir ruošti šios srities specialistus“, – sako magistro programos vadovė, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) docentė dr. Viktorija Žilinskaitė-Vytė.
Pasak docentės, labai daug su inovacijomis ir technologijomis dirbančių žmonių savo ar savo vadovų pasiūlymu ateina studijuoti į šią studijų programą. Tam, kad įgytų komunikacijos žinių ir galėtų toliu vystyti savo produktus. Kita dalis stojančiųjų planuoja siekti karjeros šioje perspektyvioje srityje. Didelį dėmesį šiai studijų programai rodo verslas, kuris ne tik ieško talentų tarp studentų, bet ir suteikia praktikos galimybių.
Verslo ir mokslo bendradarbiavimas padeda inovacijas kuriančioms įmonėms augti. Kaip teigia G. Pauliukevičius, vienas didžiausių inovacijų pramonės parko privalumų yra stipriausių Lietuvos universitetų kaimynystė. „Bendradarbiavimas su universitetais, darbas su juose reziduojančiais mokslininkais, galimybė į VCIIP įmonių vykdomas MTEP veiklas įtraukti naujai augančią mokslininkų kartą bei studentus, yra abipusis interesas, todėl viena iš svarbiausių mūsų, kaip VCIIP operatoriaus, veiklų yra ir tinklaveikos, rezultatyvios partnerystės tarp mokslo ir verslo plėtra VCIIP teritorijoje“, – sako G. Pauliukevičius.
Inovacijų pramonės parkas puoselėja bendradarbiavimo, žinių dalijimosi kultūrą. VCIIP veikiančios įmonės, pasinaudodamos parko infrastruktūra ir tinklaveika, ieško partnerių, bendradarbiauja, kuria klasterius, dalijasi žiniomis – tai padeda augti ir kurti pasaulinėje rinkoje konkurencingus sprendimus. Šiuo metu parke įsikūrusios ar kuriasi 19 įmonių, veikia 6 klasteriai.
Pasak G. Pauliukevičiaus, šiandien šalyje auga daug inovacijas kuriančių įmonių. „Lietuvoje turime gana stiprią ekosistemą – tiek kalbant apie jaunas, tiek apie brandžias įmones bei sąlygas augti svarbiausioms industrijoms, tokioms kaip biotechnologijos, fotonika, finansinės, informacinės technologijos. Lietuva ir Vilnius gali didžiuotis ir įspūdingu, tarptautiniu lygiu pripažįstamu moksliniu potencialu“, – teigia G. Pauliukevičius.
Studentai įgyja visapusiškų gebėjimų
Pasirinkę Inovacijų ir technologijų komunikacijos studijų programą, studentai įgyja daug visapusiškų gebėjimų. Studijų metu jie gilinasi į komunikaciją įvairiuose inovacijos kūrimo etapuose. Pavyzdžiui, kaip vykdoma komunikacija tarp inovacijų kūrėjų ar kaip inovacija komunikuojama tinklaveikos procesuose. Taip pat įgyja žinių apie lyderystę, inovacijų pristatymą vadovų lygmeniu. „Komunikacija svarbi ne tik įvedant naujus produktus į rinką. Ji reikalinga ir inovacijų, naujų technologijų kūrimo procese – kai inovacijos kūrėjas turi suburti komandą, įtikinti, kad prasminga dirbti ties nauju produktu. Taip pat kai ieškoma partnerių ar kai siekiama pritraukti investicijas“, – teigia V. Žilinskaitė-Vytė.
Didelis dėmesys šioje studijų programoje skiriamas mokslo komunikacijai – studentai išmoksta efektyviai komunikuoti mokslinius tyrimus, geba paprastai išaiškinti sudėtingas mokslines sąvokas. „Pavyzdžiui, vieno seminaro metu tarp studentų kilo diskusija apie genetiškai modifikuotus organizmus, lyg ir suprantama, kad jie neturi jokio šalutinio poveikio, bet kaip tai paaiškinti visuomenei?“ – sako VILNIUS TECH docentė.
Studentai taip pat gilinasi į vartotojų ir dizaino tyrimus, kurie padeda suprasti ir pažinti vartotoją. Kas vartotojui aktualu, kokie jo poreikiai, vartojimo įpročiai? Kaip pristatyti naują produktą, kad jis suteiktų kuo geresnę patirtį vartotojui. Vartotojas gali turėti daug vertinimo kriterijų, todėl svarbu tikslingai komunikuoti, parinkti tinkamas žinutes. „Komunikacija lemia santykį su inovacija. Ar mes kalbėtume apie programinę įrangą ar kitus inovatyvius produktus, svarbu, kad vartotojas perprastų produktą, kad jam būtų aišku kodėl ir kaip naudotis produktu, kad jo, kaip vartotojo, patirtis būtų puiki“, – sako V. Žilinskaitė-Vytė.
Parašykite komentarą